AGK

 

KUNDECASE

www.agknordic.dk

AGK Nordic A/S er en af Danmarks største grossister inden for isenkram og boligtilbehør. De er også specialister i private label koncepter med levering direkte fra eget lager. De har en veludbygget B2B webløsning med et kæmpe udvalg af varer. AGK Nordic blev grundlagt i 2003. Firmaet beskæftiger i dag ca. 25 medarbejdere på hovedkontoret i Fårup ved Randers samt 4 medarbejdere på kontoret i Shenzhen i Kina. AGK’s kunder er blandt de største supermarkedskæder i Europa.

AGK fremtidens grossister

I 2023 valgte AGK at migrere deres tidligere on-premises Business Central til en moderne cloud-løsning. Denne overgang har givet dem en stærk og fleksibel platform til effektivt at styre lager, bestillinger og andre forretningsprocesser. Cloud-løsningen sikrer, at de altid har adgang til de nyeste funktioner, så de kan administrere deres over 10.000 varenumre og tilhørende varianter – uanset hvor de befinder sig. For yderligere at optimere deres drift anvender de en række apps, der øger effektiviteten i deres Business Central.

Lagerhåndtering

Til lagerstyring benytter AGK en Tasklet-løsning, der giver de ansatte mulighed for at bruge håndscannere til at aflæse GS1-stregkoder og arbejde problemfrit med Business Central. Alle lagerbevægelser bliver registreret og scannet, så informationen straks er tilgængelig i Business Central.

Dette gør det muligt for AGK at holde styr på alt på lageret, uanset om det drejer sig om salg af individuelle varer eller oprettelse af produktionsordrer for hele kollektioner. Derudover har AGK en integration til Shipmondo, som automatiserer håndteringen af forsendelser, når en ordre behandles i Business Central.

Salg til Kunderne

AGK stræber efter at levere fremragende service og gøre det nemt for deres kunder at handle. Derfor anvender de flere forskellige salgsmetoder, der alle er integreret med Business Central.

For online salg bruger AGK en WooCommerce-integration, der gør det muligt for kunderne selv at bestille varer direkte på webshoppen, hvorefter ordren automatisk bliver modtager og behandler inde i Business Central. Andre af deres kunder har også EDI-adgang til AGK’s system, så de kan bestille varer direkte fra deres eget IT-system.

Derudover har AGK integreret med platformen Spotmarket, som giver kunderne mulighed for at se og købe nye spotvarer til deres butikker. Denne integration gør det muligt for AGK at administrere udvalget af varer, priser og salgsperioder direkte fra Business Central, som snakker sammen med Spotmarket, så lagerstatus og salgsdata opdateres helt automatisk.

Endelig tilbyder AGK, at deres sælgere besøger kundernes butikker, foretager statusopgørelser og bestiller nye varer direkte ude i butikkerne. Dette gøres nemt via Business Centrals standardapp til smartphones, som gør det muligt for sælgerne at oprette salgsordrer direkte fra deres telefon.

Overgangen til cloud og implementeringen af disse løsninger har givet AGK mulighed for at drive deres virksomhed mere effektivt og levere førsteklasses service til deres kunder. De er sikret adgang til de nyeste Microsoft-funktioner, og deres apps opdateres og vedligeholdes automatisk uden ekstra omkostninger.

Interesseret i at videre mere? så klik på knappen nedenfor

FAKTA

AGK anvender følgende Apps og tilpasninger

  • Digiflow fra Digisense
  • Tasklet scannere til GS1
  • Integration til WooCommerce
  • Integration til Spotmarket
  • EDI forbindelse til direkte til nogle af kundernes systemer